Om Det Maritime Ungdomshus

Det Maritime Ungdomshus

Opdateret 10. september 2020

Det Maritime Ungdomshus - i daglig tale bare dMUAS - tilbyder en bred vifte af aktiviteter, til vands såvel som til lands. Huset er inddelt i 2 afdelinger - et vand/landaktivitetstilbud for skoler, institutioner og eksterne brugere, samt et kursustilbud for medarbejdere i Københavns kommune som arbejder med vandaktiviteter.

Vi kan også tilbyde særlige forløb som udeskole/friluftsliv, med "tørre" aktiviteter. Hør nærmere ved at sende mail til 37903@buf.kk.dk eller ring 27 59 77 27.

ER DU KLÆDT PÅ TIL BØRN MED PÅ VANDET?

Hvis du ikke er uddannet instruktør, skal du

• Have godkendt 8 timers førstehjælps ved sejlads og anden søsport
  • Sikkerhedskursus i de fartøjer du skal sejle med
  • Kunne svømme 200 meter.

Desuden må du kun sejle i godkendt "særlig beskyttet farvand".

Det Maritime Ungdomshus Amager Strand er bemyndiget til at godkende farvande til erhvervssejlads. Kontakt os på 37903@kk.dk med forespørgsel eller ring på 27597727 (Erik Hauerberg). De første kurser kommer til at ligge april 2021. Hold øje med siden her eller på BUF Akademi.

Skoler og eksterne brugere

Vi har åbent hele året og tilbyder aktiviteter og læringsforløb til såvel skoler,  institutioner med tilknyttede "superbrugere" og andre eksterne brugere. Når vandet bliver varmt nok prioriterer vi selvfølgelig de maritimt baserede aktiviteter.

For voksne lærere og pædagoger

Det Maritime Ungdomshus Amager Strand er København Kommunes center for kurser og uddannelser omkring sikkerhed på vandet. Vi udbyder de obligatoriske førstehjælps-, sikkerheds- og livredningskurser og- prøver.

Gys, Gus og andre Glæder

Sauna: Saunaen kan bookes for kr. 150,- for 3 timer. Skal der tilbydes saunagus (evt. med æteriske olier) skal der være en godkendt gusmester tilstede eller bookes tid med dMUAS gusmester.

Årstidsarrangementer: 2-3 gange hvert år har vi temauger for eksterne brugere, fx vores vandlegeplads sidste uge inden skolesommerferien og Bay Watch (livredder) i uge 34.

Kulturelle arrangementer: Der vil blive tilbudt arrangementer henover året med maritimt tilsnit, fx foredrag, træningsdage, særlige kurser m.m. Følg med her på hjemmesiden.

"Alt godt fra havet" ALT ER OPTAGET FOR VANDAKTIVITETER I ÅR (2020).

Vi booker ind efter først-til-mølle princippet når man har specifikke dage og tidspunkter. Her er nogle af vores temaer og aktiviteter til fremtidig inspiration:

Vandaktivitet:

Vandaktivitet er én formiddag hvor vi er i og på vandet. Det kan være en kajakpolo turnering, et rekordforsøg på løbemåtten eller bare en dejlig tur med badning og fri leg. Vi lader vind og vejr bestemme - det vigtigste er at I får en god oplevelse med masser af bevægelse og sjov!

Vandtilvænning:

Vandtilvænning er et forløb med progression over 3 formiddage. Vi leger og øver os med våddragter på. Vi bliver trygge i det fremmede element som havet er. Op og ned, over og under - alle situationer afprøves. Vi arbejder også med simple svømme- og dykketekniske elementer og måske hopper vi ud højt oppe fra?

Havsvømning:

Havsvømning er et forløb med progression over min. 3 formiddage. For 6.-9. klasse. Krav: Alle skal kunne svømme 200 meter crawl i havet - så det starter vi  med på 1. dag. Vi arbejder med en kinæstetisk tilgang til svømning, vi indarbejder simpel havsvømmeteknik og -vejrtrækning, også til brug i bølger. Vi introducerer også til maske og snorkel. Men alt sammen med fokus på åbne sanser og et øje for livet i havet under os. Du kan bestille op til 5 dage i samme forløb (uge 21-25).

Kajakforløb:

Kajakforløb er et forløb over 3 formiddage. Afhængig af erfaring og kompetencer hos jer introducerer vi forskellige kajaktyper. Vi øver basis teknik og redninger alt sammen med en legende tilgang til at ro kajak. Bliver vi gode kan vi tage på en længere tur som afslutning på forløbet.

Kanoforløb:

Kanoforløb er et forløb over 3 formiddage. Vi udnytter at kanoen kræver godt samarbejde. Vi arbejder med simple tag og redningsteknikker. Vi udfordrer hinanden med øvelser, konkurrencer og lege. Bliver vi trygge og dygtige, kan vi slutte af med en længere tur i kanoerne.

Stand Up Padle forløb (SUP):

Stand Up Padle er et forløb over 3 formiddage. Stand Up padle - eller poluært "SUP" - er en sjov vandsport hvor vi leger og udfordrer hinanden. Vi arbejder med balance, simpel paddel teknik, vi eksperimenterer og udfordrer og måske slutter vi af med SUP yoga eller SUP akrobatik!

Windsurfing forløb:

Windsurfing er et forløb over 3 formiddage. Max. antal deltagere er 16 (8 på vandet i 2 omgange). Windsurferen er et udfordrende fartøj hvor teknik og balance er i højsædet. "Learning by doing" er metoden og ofte kan de fleste surfe efter 20 minutter. En sjov og ufarlig måde ta lære sejlteknik på - men du bliver våd!

Udeliv:

Udeliv er én formiddag hvor vi er udenfor tæt på og/eller i vandet. Det kan være krabbefangst, en tur til Snake Island, hygge og snacks omkring bålet eller understøttende undervisning i naturfagene. Vi lader vind og vejr bestemme aktiviteten - det vigtigste er at I får en god oplevelse med et mix af bevægelse og læring!

Temauge:

Temauge er vores grønne uge - som er blå!. Vi leger, dyster og løser gåder med hinanden på vandlegepladsen. Her er fællesskab og anderledes læring nøgleordene. Det er uge 26, vandet er lunt, så det bliver sjovt!

HER  kommer link til vores booking system....

Udlån - Det Maritime Ungdomshus Amager Strand kan ikke lånes til mødevirksomhed eller private arrangementer.