Velkommen til Fritidscenter Amager Strand

Kære forældre til kommende børn og unge i Fritidscenter Amager Strand!
Fritidscenter Strand (FC Strand) er en fritids og ungdomsklub på Amager, fordelt på flere enheder/matrikler. I fanerne på hjemmesiden kan du læse lidt mere om hvad de enkelte enheder byder på at aktiviteter, fysiske rammer, personale mv. Vi glæder os til at byde jeres børn og unge velkommen.

Fritidscenter Amager Strand, kaldes i daglig tale for "FC Strand" og tilbyder et samlet klubtilbud i jeres lokalområde som henvender sig til de ældre børn fra 10-18 år (4. klasse og op).

FC Strand Har til huse på følgende adresser:

• Fritidsklubben på Messinavej 32. Normeret til 40 fritidsklubbørn 10 – 14 år.
  • Fritidsklubben på Kongovej 26. Normeret 220 fritidsklubbørn 10 – 14 år.
  • Sejlklubben (Amager Strandvej 11). Normeret til 85 fritidsklubbørn 10 – 14 år.
  • Københavns Gokartbane (Kraftværksvej 10). Normeret til 20 fritidsklubbørn 10 – 14 år og 30 ungdomsklub unge 14 – 18 år.
  • Ungdomsklubben "Store Krog",  Amagerbrogade 262 i stuen. Normeret til 30 ungdomsklubunge (14-18 år).
  • Ungdomsklubben "UK-Strand". Normeret til 50 ungdomsklub unge. Ungdomsklubben har til huse på Kongovej 26 og i sejlklubben, Amager Strandvej 11 - især i sommermånederne.
  • Det Maritime Ungdomshus "DMU" (Amager Strandvej 13). Vandaktivitetsforløb for institutioner og skoleklasser i formiddagstimerne, samt kurser i sikkerhed på vandet for pædagoger og lærere i Københavns Kommune.

Alle børn bliver ved klubstart fordelt på fritidscentrets klubmatrikler, således at de er tilknyttet en klub, hvor de dagligt kan komme efter skole, få et lille mellemmåltid, melde sig på aktiviteter osv. Dog vil der være mulighed for at børnene, efter aftale eller i følgeskab med vante pædagoger, besøger de andre klubber i fritidscentret og benytter deres faciliteter og aktivitetstilbud. Læs mere om det på fanebladet "om FC Strand - gæstepolitik".

Der er tilknyttet en pædagog med ledelsesfunktion eller en teamkoordinator til hver klubmatrikel som koordinerer personaledækningen og de daglige pædagogiske aktiviteter.
Har i yderligere spørgsmål vedr. Fritidscenter Strand, er i meget velkomne til at kontakte teamkoordinatorerne på de enkelte klubmatrikler på mail eller mobil tlf. (Se fanen "kontakt personalet" på forsiden).

De bedste hilsner

Pædagogisk leder i Fritidscentret Strand (VAKANT).