Om Københavns Gokartbane

Gokartbanen her sin egen hjemmeside og vi henviser derfor både dertil og til Gokartbanens Facebookside hvis du vil være helt sikker på at få den nyeste info og opdatering af køretider, løbsdatoer osv.

Gokartbanens hjemmeside: https://kbh-gokart.dk/

Gokartbanens Facebookside: https://www.facebook.com/K%C3%B8benhavns-Gokart-Bane-196927833654210

Vigtig information vedr. Corona-virus

Kære københavner gokartforældre.
Gokartbanen er lukket ned i øjeblikket, grundet Corona-virus og der vil udelukkende blive tilbudt nødpasning for børn i 4. klasse, inden for klubbens normale åbningstider. Nødpasning aftales som de forrige uger ved at skrive til baneleder Tom Lausen på:  C28N@kk.dk. Tilmelding skal ske senest dagen inden man ønsker sit barn nødpasset. Afhængig af hvem og hvor mange børn der har behov for nødpasning, vil vi overveje om vi udelukkende åbner på én klubmatrikel – dog med de sædvanlige kendte voksne, som børnene er vant til.

Om Gokartbanen

På banen kommer mange mennesker dagligt, uden nogensinde at opdage at de befinder sig i en institution. Det betragter vi som en fordel, da fordommene er mange og da integrationsarbejdet kører lettere ved at der ikke skal skelnes mellem klub og sportskørere.

Begge parter bruger anlægget samtidigt, hvilket fordrer smidighed – et aspekt som er brugbart set fra en pædagogisk synsvinkel. De daglige krav om overholdelse af køreregler er de samme for alle parter, hvorfor skellet mellem partnerne egentlig ikke består.

I 9 måneder om året bliver vi besøgt af gennemsnitligt 700   kørere /gæster om måneden, der kan deles op i 4 kategorier:

• Fritids- og ungdomsklubmedlemmer
  • Banemedlemmer (sportskørere)
  • Andre klubber, herunder ungdomsskolen samt fritids- og ungdomsklubber der har karting som delaktivitet i deres klub.
  • Skole besøg fra hele København.

Vi har 50 børn/unge i alderen 10-18 i vores fritids- og ungdomsklub, fordelt med 20 fritidsklubpladser og 30 ungdomsklubpladser.

Ved indmeldelse skal der medbringes gyldig licens, pasfoto samt transponder, der skal registreres.

Er du bosat i Københavns kommune og mellem 10 & 18 kan du blive medlem af gokartbanen.
Alle  kan komme til at køre på Kbh´s Gokart Bane. Du skal blot være fyldt 10 år, tegne en licens og et banemedlemsskab. Cadett Mini  er indtil videre sat i bero. Test af hastighed afventer.

Du skal selvfølgelig også anskaffe dit eget udstyr. Dette kan købes brugt fra omkring 8.000 og opefter. Er du i tvivl om noget, så ring og vi vil vejlede dig så godt som muligt.
Det er ikke tilladt at køre med de gamle luftkølede 100 cc, Formel Junior eller 4 takts motorer

Takster ved brug af gokartbanen:

• Banemedlemsskab (Kørere med egen kart):  1.639
  • Endagstræning : 150