Om Fritidscenter Amager Strand

Fritidscenter Amager Strand tilbyder et samlet klubtilbud i jeres lokalområde som henvender sig til de ældre børn fra 10-18 år.

I august 2016 indgik vi, ligesom alle andre fritids- & ungdomsklubber i København i en ny Fritidscenter struktur. Formålet med denne struktur på fritidsområdet var at skabe større sammenhæng mellem fritidstilbud, skole, forenings- og fritidsliv. Strukturændringen er et resultat af et politisk ønske om at bevare et stærk og bæredygtigt fritidstilbud, på trods af den forlængede skoledag, som eleverne har fået med Folkeskolereformen. Det betyder dog ikke, at mangfoldigheden i tilbuddene forsvinder. Vi har stort fokus på, at der er plads til det ’små i det store’ og varierede aktiviteter, så alle børn kan føle sig godt tilpas i tilbuddene.
Fritidscenter Strand er organiseret som kommunalt fritidscenter med egen pædagogisk leder og forældreråd. Derudover er vi en del af en større klynge, hvor man også finder klyngens forældrebestyrelse. Denne er repræsenteret af de forskellige fritidscentres forældreråd. Klyngeleder er Rasmus Schmidt.

Pædagogisk leder i Fritidscenter Amager Strand er Mads Laumann Graver.

FC Strand Har til huse på følgende adresser:

• Fritidsklubben på Messinavej 32. Normeret til 40 fritidsklub- og juniorklub børn 10 – 14 år.
  • Fritidsklubben på Kongovej 26. Normeret 220 fritidsklub- og juniorklub børn 10 – 14 år.
  • Sejlklubben (Amager Strandvej 11). Normeret til 85 fritidsklub- og juniorklub børn 10 – 14 år.
  • Københavns Gokartbane (Kraftværksvej 10). Normeret til 20 fritidsklub- og juniorklub børn 10 – 14 år samtidig har vi på Gokartbanen et Underværk til Ungeværk Amager Strand, hvor et hold på 30 unge i alderen 14-18 år kører gokart.
  • Ungeværk Amager Strand har hoved-adresse på Kongovej 26, men vi har selvfølgelig også aktiviteter på vores Underværker - Store Krog, DMU og Københavns Gokartbane.
  • Det Maritime Ungdomshus "DMU" (Amager Strandvej 13). Vandaktivitetsforløb for institutioner og skoleklasser i formiddagstimerne, samt kurser i sikkerhed på vandet for pædagoger og lærere i Københavns Kommune. DMU fungerer samtidig som Underværk til Ungeværk Amager Strand, hvorfra vores Maritime aktiviteter foregår.