Om Messinavej 32

Fritids- og Juniorklubben på Messinavej 32 er normeret til 40 børn i alderen fra 10-14 år. Den er beliggende på Messinavej 32 (deraf navnet:-) og støder lige op til Marengovej fritidshjem som er en satellit til Fritidsinstitutionen ved Skolen ved Sundet.

På Messinavej 32 har vi også fast vores Juniorklub, tirsdag og onsdag fra kl. 17:30 - 20:00. Her laves mad, forskellige aktiviteter og så tager vi på en månedlig særlig tur ud af huset.

Messinavej er en lille fritidsklub, hvor vi lægger vægt på at det er et hyggeligt og trygt sted at komme efter skole, hvor vi voksne har en tæt kontakt med børnene. Børnene er fra de nærliggende skoler og laver aktiviteter på tværs af køn og alder. Vi har mange forskellige aktiviteter, som både er grupperelateret og individuelle. Vi bager og laver mad, spiller mange forskellige brætspil, laver krea, spiller bordtennis, computer, playstation, rollespil, samt spiller boldspil, hockey og laver andre fælleslege på legepladsen og boldbanen.

Klubben er tæt knyttet til klubben i Sejlklubben og DMU og praktiserer, når vind og vejr tillader det, aktiviteter ved, på og i vandet. Vi tager på daglige/ugentlige ture derned i forårs- og sommersæsonen, hvor vi svømmer, dykker, sejler, surfer, mv. I efterår- og vintersæsonen er der tilbud om vinterbadning/sauna-gus. Vi har også andre faste ture som svømmehallen, skøjtehallen, Nurf Gun, Mountain Bike. Vi er ihærdige brugere af de rekreative områder i lokalområdet som fx Amager Strandpark, Bredegrunds Legeplads og Lergravsparken.