Opskrivning 3. klasses børn (kommende 4. klasser)

Når dit barn starter i 3. klasse skal du begynde at overveje hvor han/hun skal gå i klub. Som udgangspunkt bør du vælge et Fritidscenter som er tilknyttet den skole barnet går på, men der er frit klubvalg i Københavns kommune. Du kan vælge at skrive dit barn op til 2 fritidscentre. Du kan f.eks. vælge at skrive dit barn op i det fritidscenter hvor en ønsket afdeling/enhed ligger i, samt det fritidscenter hvor dit barn er skoletilknyttet. De skoler som er tilknyttet Fritidscenter Strand er:

• Skolen ved Sundet (Kommunal)
  • Filipskolen (Privat)
  • Landsbyskolen (Privat)
  • Waldorfskolen på Amager (Privat)
  • Den grønne friskole (Privat)

Opskrivning til klub foregår i efteråret, året før dit barn starter i klub, fra uge 44 til uge 50. Skrives børnene rettidigt op, garanteres der en plads i et af kommunens fritidscentre, når barnet starter i 4. klasse. Der er pladsgaranti for 10-11 årige i Københavns kommune. Du kan skrive dit barn op på Kommunens hjemmeside - følg evt. dette link: https://pasningogskole.kk.dk/institution/6000903/fritidsklub. I Fritidscenter Strand kan barnet indmeldes enten 1. maj eller 1. august, det år hvor dit barn skal starte i 4. klasse.

Årshjulet i forbindelse med overgangen mellem KKFO (fritidshjem) og Fritidscenter Strand:

Uge 39-44

Info-brev ud til 3. klasserne (SVS, Steiner, Fillip, Landsby, DGF)

Uge 44-50

Indskrivning via Pladsanvisningen

Uge 47

Informationsmøde på KKFO på SVS

Uge 1-8

Pladstilbud - Garantipladser

Uge 15

Informationsmøder på Afdelingerne

Uge 9-15

Institutionen besøger Fritidshjem/KKFO

Uge 9-15

Fritidshjem/KKFO besøger Institutionen

2. maj eller uge 31

Opstart

Uge 43-48

Trivselssamtaler - tilbud

Taksten for forældrenes egenbetaling pr. måned er 405,- kr. for fritids- og juniorklub (4-7 klasse) og Betalingen opkræves forud. Opkrævning sker centralt fra Forældrebetalingen.
Rykkergebyr udgør 250 kr. pr. rykker. Juli måned er betalingsfri og taksterne er kun gældende for børn, der bor i København. (Pr. 1.1.2023). Nærmere oplysninger:
Flere oplysninger om forældrebetaling m.v. kan findes på www.kk.dk. Du kan også henvende dig til Forældrebetalingen eller institutionens leder.